Обадете Ни Се На +359 899 160 758

Детайли на компонентите

Segway HT включва в себе си много индивидуални части, които са внимателно подбрани, проектирани, тествани и изработени за да работят в синхрон една с друга. Компонентите на Segway HT, които са изброени долу включват контролни бордове, балансен сензор, мотори, редуктор, гуми, колела и батерии.

Два усъвършенствани контролни борда от Delphi Electronics дават на системата мозък и мускули. Delphi Electronics беше избран като партньор, защото е лидер в производството на високомащабна и висококачествена автомобилна електроника в такива сфери като модули за въздушни възглавници.

Всеки борд съдържа Texas Instruments цифров сигнален процесор, който следи цялата система на Segway HT и проверява по 100 пъти в секундата за възникнали грешки или условия, които изискват моментална реакция. Той чете информацията от BSA (балансния сензор), за да поревери дали водача се накланя напред или назад и моментално използва информацията, за да достави мощност от батериите на моторите чрез комплект от 12 мощни транзистори с високо напрежение (FETs). Тези изчисления се извършват по 100 пъти в секундата, а моторите се регулират до 1000 пъти в секундата, което е много по-бързо от това, което човешкото тяло може да възприеме. Въпреки че всеки борд поотделно е способен да управлява Segway HT след някаква грешка в системата (в същност всеки борд сам може да захранва и двата мотора), при нормални условия те си поделят бремето.

 

Балансният сензор (BSA) e предоставен от Silicon Sensing Systems, той е елегантно проектиран, изключително здрав и въпреки това е много чувствителна част от оборудването.

Този малък куб със страна 7 см е оборудван с пет полупроводникови ъгловидни сензори със вибриращ пръстен (“жироскопи”), които използват ефектът на Coriolis за да измерват скоростта на въртене. Тези малки пръстени вибрират по такъв начин, че когато се въртят се генерира малка мощност, която може да се усети от вътрешната електроника на сензора.

Всеки “жироскоп” е поставен под уникален ъгъл, което му позволява да измерва много различни посоки. Компютрите на Segway непрестанно сравняват информацията от петте жироскопа, за да установят дали някой от тях дава грешна информация – когато това се случи, компютрите използват информацията само от сензорите, които са в изправност, за да продължат да балансират машината, докато тя не бъде аварийно спряна. Два сензора за наклона изпълнени с електролитна течност доставят информация относно позицията на машината на земята по същия начин, по който Вашето собствено вътрешно ухо го прави, за Вашето усещане за баланс. Балансният сензор се следи от два независими един от друг микропроцесора и е разделен на две независими една от друга части за по-голяма сигурност. Дори комуникацията между двете части се прави по оптичен начин, за да се избегне разпространението на грешки в електрониката от едната част в другата.

Моторите на Segway HT са уникали поради няколко причини. Те са произведени от Pacific Scientific, която е част от окръг Danaher и са най-мощните мотори за размера и теглото си, които някога са правени в серийно призводство. Всеки мотор е способен да поддържа мощност от 1,5 киловата – това са 2 конски сили!

Моторите използват серво технология, което озвачава че не може да се намали мощността им. Магнитите са изработени от много мощен и рядък земен материал – неодимиум железен бор. Всеки мотор е изработен от две независими намотки, всяка от която се захранва от отделен борд и мотор. При нормални условия и двата комплекта намотки работят паралелно, като си поделят бремето. В случай на неизправност на едната намотка моторът е проектиран моментално да спре да използва неизправната намотка и да използва единствено другата, за да установява контрол над Segway HT, докато машината не бъде аварийно спряна. Моторът е внимателно балансиран да изпозва до 8000 въртения в минута, което му позволява да прозвежда много голямо количество енергия въпреки малките си размери. Обратната връзка от мотора до Segway HT се получава благодарение на двойно подсигурени аналогови сензори, които усещат позицията на магнитите и нямат никакви движещи се части освен дръжката на мотора.

Редуктора на Segway HT, която е дело на съвместните усилия на Axicon Technologies и Segway, е проектирана по-скоро като много прецизен швейцарски часовник отколкото като редуктора на автомобил. Двустепенна редукционна система произвежда редукция с пропорция 24:1, която позволява на мотора да функционира с мощни и ефикасни скорости в целия диапазон да действие на Segway HT. Всяка скорост има хеликоидален профил, който работи на принципа на спиралата, за да намали максимално шума и да увеличи възможността за натоварване на скоростите. Номерът на зъбните колела на всяка предавка е избран така, че да произвежда нецели пропорции на скоростите. Това означава, че всяко зъбно колело ще влезе на различно място, за да осигури максимално дълъг живот на скоростната кутия.

Нашите инженери бяха толкова обсебени от детайлите на Segway HT, че проектираха зацепването на скоростната кутия да произвежда звук от две музикални октави – така че когато Segway HT се движи той прави музика, а не издава шум.

Скоростната кутия е монтирана и смазана предварително и е проектирана така, че да не се нуждае от поддръжка. Тествана е на изминаване на хиляди мили в сурови условия.

 

Michelin бе един от първите партньори в проекта за дизайн на Segway HT. Гумите на Segway HT са специално проектирани за този продукт и използват уникално химическо съединение (съединение, чиято основа е силициев двуокис вместо традиционните материали напревени от въглерод), което подобрява сцеплението и оставя по-малко следи в затворени помещения, те нямат вътреши гуми което усигурява по-ниско налягане за повече комфорт и сцепление, като в същото време правят съпротивлението на търкалянето минимално.

Гумата е поставена на проектрано по същия уникален начин колело. Колелото се състои от усъвършенстван термопластичен материал избран благодарение на GE Plastics. Този сложносъставен материал осигурява по-леко тегло и по-голяма издръжливост и също така намалява шума, който се пренася от системата за управление. Колелото е оформено около леки стоманени втулки, които не могат да се затягат и с времето могат да се отпуснат. Приставката между втулките и предавките включва уникален (патентован) дизайн, който позволява една гайка да поставя или маха колелото докато в същото време е еднакво сигурна в сравнение със системите с няколко болта, които имат по-конвеционална употреба.

Segway HT изпозва два пакета от NiMH батерии, които са проектирани благодарение на съдружието с SAFT (част от Alcatel), които предоставят 72 номинални волта. Тези никелови металохидридни клетки предоставят най-висока мощност от всички познати съединения в химията и са оптимизирани да поддържат баланса на Segway HT дори и в най-суровите условия. Това определено не са батериите от клетъчните Ви телефони!

Всеки комплект се състои от наредени клетки с висок капацитет и направен по поръчка кръгъл борд, който постоянно следи температурата и напрежението на наколко места в комплекта. Този монтаж се прилага и в друга употреба от GE thermoplastics – кутията за батерията е запечатана благодарение на технология, която използва вибрация за заваряване и която прави външната част на комплекта една цяла и солидна структура – предпазена от влага и достатъчно здрава, за да издържи и най-екстремните тестове за издръжливост, които нашите инженери измислиха.

Вътрешната електроника на батерията включва “умно” зареждане – клиентът е достатъчно само да включи машината да се зарежда и батерията сама избира нужния заряд въз основа на температурата, напрежението и останалия заряд. Батериите се зареждат бързо, след което остават на балансиращ и поддържащ режим. Собственикът на Segway HT не трябва да се притеснява за това да помни и да засича времето, за което се зарежда машината – единственото нещо, което трябва да направи е да я включи.

При нормални условия Segway HT внимателно следи и двете батерии и автоматично се регулира така, че да използва еднаква мощност и от двете батерии. Ако има повреда в едната батерия, което е много малко вероятно, системата е проектирана така, че да използва само втората батерия за да контрлира машината и да продължи да я балансира докато не спре безопасно.